Nimic mai potrivit pentru începutul de an, mai ales pentru un blog preponderent de fashion (căci mulți, probabil se  întreabă de ce consider că acesta este un blog de fashion în lumina ultimelor postări) de a vă familiariza cu ce se întâmplă în modă în sezonul de primăvară-vară 2016.

Citeam zilele trecute, undeva, o remarcă a cuiva, vis-a-vis de un articol care analiza destinul cam dubios al modei din ultima perioadă, ce spunea că, ei da, ultima noastră grijă acuma este viitorul modei, în vreme ce atâtea alte și alte neajunsuri ne înconjoară, și care sunt cu-adevărat fundamentale pentru spița umană.

Avea dreptate, pentru că moda nu este un fenomen, cum am fost obișnuiți să credem. Moda este un epifenomen…adică un fenomen secundar,  lipsit de importanță  majoră, care nu împiedică desfășurarea celorlalte fenomene, doar se ține coadă după ele și nu le influențează.  Asta e. Că ne convine sau nu.

Dincolo de produsele sale care asaltează tot ce înseamnă canalele media, sociale, magazinele online și reale, mai lipsită de importanță este chiar țâfna și aura de celebritate cu care, unii, din interiorul modei aleg să accesorizeze ceea ce produc.

So, la ce bună această postare? 🙂 veți zice!

Aici trebuie să intervin și să explic că imaginile pe care le-am ales pentru postare ilustrează un anume tip de tendință, aproape (sau chiar) subversivă, pe care nu o veți găsi niciodată evidențiată în revistele consacrate, în care veți afla, cu siguranță imaginile, dar scăpate ghiduș, ca unele texte de pe vremea comunismului la cenzură, și care aveau să facă deliciul publicului ce se simțea răzbunat în vremurile de tristă amintire.

Designerii de fashion nu sunt niște idioți ( nu toți, vreau să spun) și în condițiile în care presiunea pe capul lor crește  exponențial, implicând un număr de colecții anuale din ce în ce mai mare, în raport direct proporțional cu acestea și o doză de creativitate pe măsură, debușeul cel mai potrivit pentru cei inteligenți, rămâne operarea cu un timp de limbaj, aparent benign, care se înscrie perfect în canoanele consacrate. Aparent.

Multe dintre piesele pe care le-am ales  pot fi decriptate în cheie ironică, cinică sau satirică, depinde de capacitatea și de cunoștințele fiecăruia.

ugly aesthetic

Un fel de estetica urâtului- Nina Ricci, Lanvin, Carven, Vetements

_CDG0029

Dark East- Comme de Garcons

versus….

Chanel

Bright West- Chanel

Kitch Style

Gucci colaj

Gucci

JACOBs

Marc Jacobs

Miu Miu

Miu Miu

Masked&Trapped

Anrealage

Anrealage by Kunihiko Morinaga

Vandervorst colaj

A.F.Vandervorst

Westwood

Westwood

Watanabe

Junya Watanabe

Caricatural

Gareth Pugh

Gareth Pugh

Jeremy Scott

Jeremy Scott

Statement

Owens

Rick Owens

Ironically oversized

J.W.Anderson

J.W.Anderson

Moschino

Moschino…cu ușoare trimiteri către atributele succesului la bărbați

MSGM

MSMG by Massimo Giorgetti

Undercover

Undercover

JACOBS 1

Mark Jacobs

or…Just ironic

Jacquemus

Jacquemus

LACOSTE

Lacoste- sporty miss

Desigur, dincolo de toate aceste imagini exemplificate și aici rămâne valabil tot ceea ce știați deja despre modă. Că dorește să fiți frumoase și frumoși cu orice preț . 😛