In aceasta lume bizara si extrem de aglomerata si suprasaturata de oferte vizuale a modei, pare din ce in ce mai dificil sa te distingi ca un personaj aparte, cu atat mai mult cu cat ideea de a-ti construi imaginea personala ca un brand care sa ti aduca diverse beneficii este una proprie societatii noastre.
Ma uitam la un moment dat la pozele dintr-un backstage al unei manifestari de fashion autohtone; cei care erau implicati, sau mai degraba nu, in aceasta manifestare(decat eventual print-o abordare foarte excentrica din punct de vedere vestimentar) dadeau o coloratura aparte evenimentului. Suntem orientati, de fapt, prin tot ce inseamna mass media spre o cultura a sinelui (propriu) si a celebritatii. Cum as putea accepta eu, ca un om implicat in acest domeniu ( fie designer, jurnalist, critic de moda sau bagator in seama) sa trec neobservat in cadrul unei manifestari cu caracter public? Cam greu, daca ego-ul e mai puternic decat talentul sau destinul meu real.
Exista, insa, personaje care de la inaltimea unui statut bine intemeiat si verificat in timp in lumea modei au reusit sa-si construiasca o fata aparte si foarte usor identificabila in aceasta lume, nu fara accentele inerente de excentric.
Cand rostim Isabella Blow , vedem deja palarile lui Philip Treacy. Cand spunem Anna Piaggi automat apare imaginea unei fiinte rotunde invesmantate colorat si fardata excentric. Cand spunem Diane Pernet in minte se contureaza imaginea ciudata si plina de mister invesmantata in negru a bloggerului celebru.
In aceste cazuri, felul de a “aparea” poate fi pe deplin justificat. Isabella Blow a avut o indelungata cariera in lumea modei, a lucrat la Vogue S.U.A si Anglia si la Tatler ca jurnalist de moda. Anna Piaggi lucreaza in continuare la Vogue Italia, iar Diane Pernet detine blogul foarte celebru http://www.ashadedviewonfashion.com/ si este fondatoarea festivalului de film fashion ASVOFF. Selectia acestor trei personaje este, evident, pur subiectiva. Este inutil aici sa il enumeram pe John Galliano, care facea din aparitia sa, la finalul prezentarilor, un show in sine, ca un fel de cireasa pe un tort deja supraincarcat (dar nu mai putin amuzant), pe Karl Lagerfeld care nu se desparte niciodata de ochelarii sai de soare, la fel ca si Anna Wintour redactorul Vogue S.U.A; Andre Leon Talley, tot de acolo, invesmantat in blanuri ostentative mai tot timpul si nu in ultimul rand Terry Gevinson, mica bloggerita extravaganta si celebra cu un look spontan si neinhibat propriu varstei si unui eventual viitor fler al modei.


I


Leave a Reply